zondag 12 juli 2009

Een dag later...


Ik moest mee naar de dierenarts. Ze vertrouwde het niet helemaal zei ze. Die wondjes, die vlooien, ik at niet al te best. Nou ja, dat vertel ik zo. Maar weet je, ze heeft meteen een hok voor me geregeld. Ik heb maar één nachtje in een boodschappenkrat hoeven te slapen. Ze had stro en hooi geregeld bij de buurvrouw. Snel bij Appie wat brokjes gehaald. Ik voelde me heerlijk voldaan. Wist zij veel, ik was gewoon moe, ik wilde graag slapen, gewoon rust. Alle vlooien waren al zo'n beetje van me af en ik lag lekker warm in dat kratje...Maar de volgende dag kwam er al een heuse kooi. Met nachthok. Geweldig vond ik dat. Stro en hooi erin, een flesje om uit te drinken...maar goed...

De dierenartsmevrouw, Hilde heet ze, zei dat ze maar meteen met me moest komen. dat deed ze ook. Ik kreeg jandorie wel 4 spuitjes. Antibiotica, iets voor de darmwerking, iets voor de eetlust en nog iets...( weet ik niet meer ). Verder werd ik in de poeder gezet, wat een rotzooi zeg. Stofwolken tegen de vlooien. Nu moet ik dagelijks mijn antibiotica en Primperan ( 4 x daags ) dat is voor de darmen. Ze gaan me dwangvoeren, dat lijkt erg maar ik vind het meevallen. Ik moet dan op schoot en met een spuitje geven ze me het allerheerlijkste voer wat er is, mjam. het smaakt een beetje anijsachtig. Nou ja. laat maar komen ik neem het wel.

Geen opmerkingen: