dinsdag 11 december 2007

Onze rode baretjes.......


Lief broertje,

Ik ben gisteravond net zo lang opgebleven tot ik je blog gelezen had. Wat ben je toch een stoere kater Chivas, een echte bikkel. Weet je nog dat ik aan het vrouwtje gevraagd heb, of ze voor jou en mij een alpino wilde haken, dit voor als we samen naar Frankrijk gaan?! Nu, dat wilde maar niet lukken. Ik heb het toen aan de baas gevraagd en die heeft het op zijn werk wel voor elkaar gekregen. Maar ja....op zijn werk....andere omgeving, andere inspiratie en andere cultuur. Heeft het kennelijk niet zo goed begrepen. Uiteindelijk ben ik wel heel blij met het resultaat, want vind het persoonlijk wel zo stoer enne, jij hebt jezelf gisteren ook als een echte stoere 'bikkel' gedragen. Vanaf nu zijn we niet alleen vriendjes, broertjes maar ook BROTHERS IN ARMS, beiden in dienst van de 'rode baretten' en hierbij vastgesteld, we doen uitsluitend mee aan vredelievende en humanitaire acties.

Voor altijd je broer Broer!

Ps. Chief, als we in Frankrijk zijn, dan zetten we toch gewoon deze baret op, zien die franse poezen toch niet, misschien denken ze dan wel dan we van het Legion des Honneurs zijn? Weet niet precies wat het inhoudt maar klinkt in ieder geval 'aardig over de grens en 'vriendelijk'. Of ehh Scottish Highland Grenadiers, zit onze afkomst dan tenminste ook in verwerkt.

Geen opmerkingen: